Program 2017

 

Program FK 2017 / září - prosinec

Programový katalog ke stažení - 2. pololetí

 

Středa 20.9. v 19:30
ZAKLADATEL
The Founder / USA 2016 / 115 min / John Lee Hancock

Skutečný příběh muže, který vybudoval síť restaurací MacDonalds.


V roce 1954 dostal dvaapadesátiletý obchodní cestující Ray Kroc (Michael Keaton) objednávku na 6 mixérů od bratří McDonaldových z malé restaurace s hamburgery v jižní Kalifornii. Na místě zjistil, že sourozenci provozují bistro, jaké Ray dosud neviděl. Lidé dostanou hamburger i nápoj za třicet vteřin v papírových obalech. Kuchyň je ergonomicky zorganizovaná. Základem je rychlost, kvalita a „svižný systém“. Ray vycítí svou šanci a neúnavně začíná budovat podnik, který se stane obrovským impériem McDonalds, do kterého dnes patří 35.000 poboček po celém světě. Snímek Zakladatel přináší trpký a svým způsobem typický portrét nepříliš sympatického člověka, který jde za svým americkým snem a s každým dalším dílčím úspěchem se mění k horšímu...
(zdroj: Forum Film CZ a filmovyprehled.cz)

JOHN LEE HANCOCK (1956, Longview, Texas, USA)
Vystudoval angličtinu na Baylorově univerzitě v texaském Wacu a pak absolvoval tamější právnickou fakultu. Čtyři roky pracoval v advokátní firmě. Přesídlil do Los Angeles a stal se členem divadelního souboru Fountainhead a spoluzakladatelem jiného souboru Legal Aliens Theatre, v němž inscenoval vlastní texty. Filmové zkušenosti získal jako asistent režie a produkce. Debutoval nezávislým snímkem Romance s překážkami (1991), který se prakticky nedostal do kin. Prosadil se teprve jako scenárista dvou filmů Clinta Eastwooda - Dokonalý svět (1993) a Půlnoc v zahradě dobra a zla (1997). Pak se uplatnil v televizi jako režisér a výkonný producent seriálů L.A. Doctors (1998-99) a Falcone (2000). I přes neúspěch westernu Pevnost Alamo (2004) pokračoval v režijní kariéře. Dobrý ohlas měla jeho sportovní dramata podle skutečných událostí, zejména Zrození šampióna (2009), jež vyneslo Sandře Bullockové Oscara. Za snímek Zachraňte pana Bankse (2013) byl nominován na Cenu BAFTA v kategorii britských filmů.
(zdroj: filmovyprehled.cz)

 

Středa 4.10. v 19:30
POSLEDNÍ RODINA
Ostatnia rodzina / Polsko 2016 / 124 min / Jan P. Matuszynski

Strhující filmová kronika podle skutečných osudů rodiny malíře Beksińkého v 70. letech.

Malíř Zdzisław Beksiński tráví své dny mezi čtyřmi zdmi varšavského bytu, obklopen pouze svou rodinou. Navzdory socialistické šedi okolního prostředí je jeho vnitřní svět plný surreálních vizí, barev, vášně a perverzních fantazií. Píše se rok 1977 a život rodiny se točí kolem syna, neurotického Tomka, který se právě odstěhoval do protějšího domu. Neustálý boj s vnitřními démony mu znemožňuje normálně žít, noří se však do světa hudby a filmů a navzdory svému handicapu se stává průkopníkem západní popkultury v Polsku. Strhující filmovou kroniku podle neuvěřitelného skutečného příběhu prokleté rodiny slavného malíře natočil jako svůj režijní debut Jan P. Matuszyński.
(zdroj: Aerofilms)

JAN P. MATUSZYŃSKI (1984, Katovice, Polsko)
Absolvoval studia filmové režie na Fakultě Krzysztofa Kieślowského na Slezské rozhlasové a televizní akademii v Katovicích a poté kurz dokumentární tvorby na Škole Andrzeje Wajdy. Jeho krátké filmy jako 15 let ticha, Afterparty a Nebe se promítaly na řadě polských i zahraničních festivalů, kde také získaly mnohá ocenění. Jeho nejslavnějším dokumentárním filmem je Hluboká láska (2013, Cena za nejlepší dokumentární film z 36. Mezinárodního filmového festivalu v Moskvě, Stříbrný roh za nejlepší celovečerní dokument na 55. ročníku filmového festivalu v Krakově a další). Poslední rodina je jeho prvním hraným filmem.
(zdroj: Aerofilms)

 

Filmový klub ve Vsetíně
ve spolupráci s Masarykovou veřejnou knihovnou
pořádají v úterý dne 10. října od 17 hodin v přednáškovém sále MVK komponovaný podvečer
Jak filmový režisér František Čáp k Beskydám a Slovinsku přišel


Setkání je uspořádáno u příležitosti vydání knihy
Slovinský film a František Čáp
v nakladatelství Klenov Pavla Kotrly. Četba úryvků z knihy bude spojena s krátkou přednáškou o filmovém díle českého filmového režiséra Františka Čápa doplněnou o dobové fotografie a ukáz-ky z filmů Františka Čápa včetně jeho tvorby ve Slovinsku. Samostatně bude také připomenuta práce Františka Čápa na Valašsku na filmu Děvčica z Beskyd.
Na závěr je připraveno drobné balkánské pohoštění.
Vstup volný.
 

 

Středa 18.10. v 19:30
MŽITKY
Powidoki / Polsko 2016 / 98 min / Andrzej Wajda

Drama malíře W. Strzeminského pronásledovaného poválečným režimem v Polsku.


V poválečném Polsku pracuje proslulý malíř Wladyslaw Strzemiński jako profesor na Národní škole výtvarných umění v Lodži. Strzemiński se proslavil před 2. sv. válkou jako velký umělec a tvůrce teorie Unismu. Jeho studenti ho stále uctívají jako "mesiáše moderního malířství", ale univerzitní úřady a Ministerstvo kultury mají velmi odlišný názor. Strzemiński odmítá tvořit v sou-ladu s představou stalinské komunistické strany. Je pronásledovaný, vyloučený z univerzity, jeho obrazy jsou strhány ze zdí muzeí. S pomocí některých svých studentů však začne bojovat proti komunistické straně a stává se symbolem uměleckého odporu proti tyranii.
(zdroj: Artcam)

ANDRZEJ WAJDA (1926, Suwałki - 2016, Varšava, Polsko)
Byl synem polského důstojníka, jenž zahynul při katyňském masakru (jemu i dalším obětem věnoval Wajda snímek Katyň). Během války působil v protiněmeckém odboji. V letech 1946-50 studoval malířství na krakovské Akademii výtvarných umění a potom režii na Polské vysoké filmové škole v Lodži. Prosadil se v druhé polovině 50. let stěžejními dramaty Kanály (1957) a Popel a démant (1958), jež se zabývala válečnými a těsně poválečnými událostmi. Později proslul jako vynikající adaptátor zejména polské klasické i moderní literatury a jako tvůrce velkých historických pláten (Popely - 1965, Země zaslíbená - 1974, Danton - 1983, Katyň - 2007). Věnoval se však i soudobým společenským problémům s jasnou snahou poukázat na drastické zásahy socialistického systému do individuálních životů (Člověk z mramoru - 1977, Člověk ze železa - 1981, Walesa: Člověk naděje - 2013, Mžitky – 2016)
(zdroj: filmovyprehled.cz)

 

 

Pátek a sobota 20.–21.10.
BALKÁNSKÁ FILMOVÁ INVENTURA
Přehlídka distribučních novinek z balkánských zemí.

Pátek 20.10. v 16:00
TOVARYŠSTVO JEŽÍŠOVO
Družba Isusova / Chorvatsko 2004 / 91 min

Silvije Petranović
Je polovina 17. století. Jezuité prosazují svůj vliv ve střední Evropě. Mladá vdova - hraběnka Maria žije s hrstkou služebnictva na vesnickém panství. Tovaryšstvo Ježíšovo (jezuitský řád) pověří funkcí jejího zpovědníka pátera Hada, který je plně oddán Bohu a službě řádu. Jako takový se zdá být ideálním nástrojem pro naplnění záměrů jezuitů toužících po upevnění svého postavení v heretickém regionu.
V případě pátera Hada však nejde vše podle jejich představ. Mladá hraběnka na něj hluboce zapůsobí, navíc postupem času začíná pochybovat o tom, zda mají příkazy jeho představených sloužit výhradně k šíření slávy boží.
Film lze chápat jako metaforu pro manipulaci a zneužívání moci. Namísto jezuitského řádu si lze snadno dosadit třeba nějakou politickou stranu či jiné uskupení tvořené lidmi podléhajícími nejrůznějším pokušením... I když se odehrává v 17. století, je vlastně velmi aktuální. (zdroj: Balkanfilm)

Pátek 20.10. v 18:00
NAVŽDY
Za vedno / Slovinsko 2008 / 82 min / Damjan Kozole

Jednou v pátek příjde Tanja pozdě domů. Čeká na ni manžel Mare a chce vědět, kde a s kým byla. Tanji je jasné, že jí manžel nebude věřit, když mu řekne pravdu nebo cokoli jiného přijatelného. Mare je přesvědčen, že byla s jiným a žádnou jinou odpověď nepřipouští. Když se Maremu nedostává argumentů, pomůže si fyzickým násilím. Je zřejmé, že se k němu neuchýlil poprvé. Tanja se před ním zavře v koupelně a další komunikace probíhá přes dveře. Mare vyhrožuje, pak se omlouvá a slibuje, že na Tanju už nikdy ruku nevztáhne. Když Tanja otevře, začíná vše nanovo. Výbuchy Mareho vzteku střídají dlouhé kajícné scény. Do hry se zapojují i sousedé, kteří na rozhádaný pár přivolají policii. Oba partneři však před mladými policisty svorně tvrdí, že se u nich nic neděje. Když odejdou, noc pro Tanju (ani pro nervózní sousedy) ještě zdaleka nekončí... (zdroj: Balkanfilm)

 

Pátek 20.10. ve 20:00
TŘI DNY V ZÁŘÍ
Tri dena vo septemvri / Makedonie, Kosovo 2015 / 90 min Darijan Pejovski

Při náhodném setkání Jany a Mariky ve vlaku se rozehrává příběh plný tajemství a pochybností. Jeho pokračování se uskuteční na dlouho neobývané chatě na samotě uprostřed lesa. Ve třech dnech se postupně odhalují důvody a skutečné záměry jednání obou žen. Jana je vražedkyně na útěku a Marika je na misi, kterou chce zúčtovat se svou minulostí. Film se zabývá důsledky sexuálního násilí a utrpením, kterým ženy na Balkáně procházejí. Jeho děj probíhá většinou uprostřed krásné makedonské přírody. Je hereckým koncertem Ireny Ristić a Kamky Točinovski. Jejich výkony jsou minimalistické, ale pravdivé, a udržují diváka každým dialogem či pohledem v napětí. Psychologický thriller Tři dny v září cílí na naše emoce sofistikovaným dávkováním minulosti, která předurčí budoucnost hlavních hrdinek. (zdroj: Balkanfilm)

Pátek 20.10. ve 22:00
SMRT V SARAJEVU
Smrt u Sarajevu / Bosna a Hercegovina, Francie 2016
85 min / Danis Tanović

Na půdorysu jediné budovy propojuje režisér Danis Tanović (Země nikoho) filozoficko-historickou disputaci o konfliktech evropského kontinentu s civilní lidskou (tragi)komedii o jedné neúspěšné zaměstnanecké stávce. Filmu dominují nápaditě koncipované záběry napříč interiéry a symbolická hierarchie jednotlivých pater Hotelu Evropa, kde se odehrávají různé všední i nevšední střety, které reflektují stav starého kontinentu i postjugoslávského bloku. Smrt v Sarajevu je politický thriller, provokativní drama i inovativní divadelní adaptace. Především jde ale o myšlenkově podnětnou a vrstevnatou sondu do principů nestálé „balkánské duše" a třaskavého evropského století.
(zdroj: Film Europe)

Sobota 21.10. v 9:30
ÚSTAVA
Ustav Republike Hrvatske / Chorvatsko, Česko, Slovinsko, Makedonie, 2016 / 92 min / Rajko Grlić

Vysokoškolský učitel Vjeko (60) zasvětil celý svůj život studiu chorvatského jazyka a historie. Žije v zanedbaném a špinavém bytě v centru Záhřebu se svým otcem Hrvojem. Vjekovi tragicky zahynula láska jeho života - Bobo. V jeho životě je teď jediná věc, která ho těší. Noční procházky během nichž putuje v ženských šatech prázdným městem. Jednou v noci ho přepadne skupina mladých mužů, porazí ho, pomočí a nechá v bezvědomí ležet na ulici. V nemocnici se o něj stará Maja (48), zdravotní sestra žijící v su-terénu stejného domu. Později mu Maja pomůže vrátit se domů a začne se starat nejen o Vjeka, ale i o jeho nepohyblivého otce. Tak začíná příběh tří zcela odlišných lidí, kteří žijí ve stejné budově a kteří se nečekaně a proti své vůli sejdou a jsou na sobě navzájem závislí. (zdroj: Bioscop)

Sobota 21.10. v 11:30
GLORY
Slava / Bulharsko, Řecko 2016 / 101 min / Kristina Grozeva & Petar Valčanov

Když zaměstnanec státních železnic Canko Petrov najde na kolejích obrovské množství peněz, rozhodne se celý obnos odevzdat na policii. Vděčný stát jej odmění novými náramkovými hodinkami. Pragmatická kariéristka Julia v čele PR oddělení Ministerstva dopravy mu však mezitím omylem ztratí jeho vlastní hodinky, které pro něj mají značnou emocionální hodnotu. A právě zde začíná zoufalá Cankova snaha získat zpět nejen své staré „Slavy“, ale i svou důstojnost. Tragikomedie Glory je po dramatu Lekce (2014) druhým celovečerním filmem autorské dvojice Kristina Grozeva a Petar Valčanov.
(zdroj: Film Europe)

Sobota 21.10. ve 13:45
ZKOUŠKA DOSPĚLOSTI
Bacalaureat / Rumunsko, Francie, Belgie 2016 / 128 min Christian Mungiu

Jako lékař a občan se Romeo těší úctě obyvatel malého města v Transylvánii. Jeho pověst se začne hroutit, když se ve snaze zajistit nadané dceři lepší budoucnost zaplete do řetězce služeb a protislužeb a ztratí tvář i před svou rodinou. Drama o kompro-misech, osobní morálce a podstatě rodičovství je po 4 mě-sících, 3 týdnech a 2 dnech (2007) dalším filmem Cristiana Mungia, který si odnesl ocenění z hlavní soutěže v Cannes (Nejlepší režie) a pro mnohé kritiky patřil k tomu nejlepšímu, co festivalový ročník 2016 nabídl.
(zdroj: Aerofilms)

 

čtvrtek 2.11. v 19:30
JEDEN NĚMECKÝ ŽIVOT
Ein Deutsches Leben / Rakousko 2016 / 113 min / Christian Krönes, Olaf Müller, Roland Schrotthofer, Florian Weigensamer

Filmová zpověď sekretářky Josepha Goebbelse, kterou učinila ve věku 105 let.

Brunhilde Pomsel sama sebe vždy označovala za nedůležitou postavu s nulovým zájmem o politiku, přesto se ze všech doposud žijících lidí dostala nejblíže k jednomu z nejhorších zločinců v dějinách. Pracovala jako sekretářka, stenografka a písařka pro ministra nacistické propagandy Josepha Goebbelse. V jejím životě se odrážejí zásadní historické rozkoly dvacátého století a následné osudy Němců.

Brunhilde Pomsel poprvé ve 105 letech vypovídá o své zkušenosti, kdy se pohybovala v nejužším kruhu kolem Hitlerova štváče a svůdce duší Josepha Goebbelse. Vzpomínky na její mládí jsou nerozlučně spjaty s nejděsivější kapitolou v dějinách lidstva. Během bouřlivých dvacátých let v Berlíně B. Pomsel pracovala pro židovského právníka, který v roce 1933 emigroval. Poté si našla práci zapisovatelky pamětí jednoho pravicového nacionalisty a válečného veterána. Její přítel z nacistické strany jí dohodil práci v Berlínském rozhlase. Aby místo získala, musela „apolitická“ B. Pomsel vstoupit do NSDAP. „Tak jsem vstoupila do strany,“ vzpomíná. „A proč bych neměla? Dělal to každý.“ Nakonec byla převelena na Ministerstvo propagandy. „Zastavit mě mohla jen nakažlivá nemoc,“ vzpomíná. „Byla jsem polichocena. Vysloužila jsem si to díky tomu, že jsem byla nejrychlejší písařkou v Berlínském rozhlase.“
(zdroj: Beverly Matous Distribution)

 

Středa 15.11. v 19:30
KLIENT
Forushande / Írán, Francie 2016 / 125 min / Asghar Farhadi

Příběh manželského páru íránských herců, jejichž vztah naruší nečekaný sled událostí.
Oscar za nejlepší zahraniční film.

Mladý manželský herecký pár Emad a Rana právě zkouší hru Arthura Millera Smrt obchodního cestujícího, když jsou vlivem okolností nuceni hledat nové bydlení. Nastěhují se do nového bytu, ale netuší, že skrývá děsivé tajemství, které v něm zanechala předchozí nájemkyně – prostitutka, a že jejich vztah bude podroben zásadní zkoušce. Strašlivá událost jim pak zcela zničí manželství. Tento provokující, napínavý a prozíravý naturalistický snímek oceňovaného režiséra Rozchodu Nadera a Simin mistrně nahlíží do rozbouřených srdcí a duší hlavních postav.
Titul byl oceněn na Oskarech v roce 2017 jako Nejlepší zahraniční film. Na festivalu v Cannes v roce 2016 získal Shahab Hosseini Cenu pro nejlepšího herce a Asghar Farhadi Cenu za nejlepší scénář.
(zdroj: Artcam)

ASGHAR FARHÁDÍ (1972, Isfahán, Írán).
Začal s natáčením filmů na formáty Super 8 mm a 16 mm. V roce 1998 absolvoval obor filmové režie na Teheránské univerzitě a ještě během studií režíroval pro televizi a psal rozhlasové hry. Vedle několika krátkých filmů byl jeho první prací pro film scénář k dílu Nízké výšiny (2001). Jako režisér debutoval snímkem Tanec v prachu (2003), který na moskevském filmovém festivalu získal cenu za mužský herecký výkon. Jeho druhý film Krásné město (2004) i snímek Ohňostrojová středa (2006) byly uvedeny na mnoha festivalech, čtvrtý film O Elly (2009) soutěžil v hlavní sekci Berlinale. Jeho snímek Rozchod Nadera a Simin (2011) získal Oscara za nejlepší zahraniční film, stejně tak i jeho poslední film Klient (2016)
(zdroj: MFF Karlovy Vary)

 


Středa 29.11. v 19:30
DRUHÁ STRANA NADĚJE
Toivon tuolla puolen / Finsko, Německo 2017 / 98 min / Aki Kaurismäki

Hořkosladká komedie spojí svérázného finského restauratéra a ilegálního migranta.


Stárnoucí podomní obchodník s košilemi Wikström dělá velké rozhodnutí: opustit svoji ženu alkoholičku i uvadající živnost. Po epizodní kariéře pokerového hráče zakoupí nevýdělečnou restauraci na zapomenutém helsinském dvorku. Brzy se ukáže, že nepřístupná slupka málomluvného hrdiny skrývá veliké srdce – to když Wikström nabídne práci o poznání mladšímu muži, který se dílem osudu nachází ve zdánlivě bezvýchodné situaci. Jak bývá u filmů Akiho Kaurismäkiho zvykem, lidskost, přátelství a smysl pro humor probleskují ponurostí a dodávají této hořkosladké komedii příchuť optimismu. Film Druhá strana naděje byl na letošním Berlinale oceněn Stříbrným medvědem za nejlepší režii.

AKI KAURISMÄKI (1957, Orimattila, Finsko)
Filmový samouk a samorost je spolu se svým bratrem Mikou nejznámějším finským filmovým režisérem. Přízeň diváků si získal především parodiemi na „nejhorší rokenrolovou kapelu světa“, Leningradské kovboje. Jedinečný je svými svéráznými portréty helsinské periferie, která je plná nedbalých, melancholických, ale hrdých rytířů pevných zásad. Ve svých snímcích vytváří vlastní obraz Finska, tak zvanou Akilandii, v níž se mísí reálná situace země s ideální představou lidské solidarity a pospolitosti. Pro jeho snímky se periferie stává centrem a namísto slov si vystačí s trefnými hláškami, z nichž čiší smysl pro lakonický humor. „Čím pesimističtější jsem, pokud jde o život, tím optimističtější by měly být moje filmy.“ Za svoje filmy byl Kaurismäki mnohokrát oceněn, mj. nominací na Oscara či cenou Grand Prix v Cannes. Za film Druhá strana naděje si z letošního Berlinale odvezl Stříbrného medvěda za nejlepší režii.
(zdroj: Aerofilms)


Středa 13.12. v 19:30
PĚKNĚ BLBĚ
The Big Sick / USA 2017 / 119 min / Michael Showalter

Chytrá romantická komedie vypráví skutečný příběh amerického komika pakistánského původu Kumaila Nanjianiho.


Kumail je stand-up komik, příležitostný řidič Uberu a největší fanoušek Akt X. Emily studuje psychologii, má skvělý smysl pro humor a rozhodně se teď nechce vázat. Alespoň do chvíle, než vyrazí na večer stand-up komiků. Duchapřítomný Kumail Emily okamžitě padne do oka, a i když oba tvrdí opak, brzy je jasné, že nepůjde jen o záležitost na jednu noc. Nadějně se rozvíjející vztah ale naruší záhadná nemoc, která Emily uvrhne do umělého spánku. Teprve v nemocnici se potkává Kumail s jejími svéráznými rodiči, kteří se přes počáteční nedůvěru s Kumailem postupně sbližují, což generuje řadu zábavných situací. Chytrá romantická komedie z produkce Judda Apatowa (40 let panic, Zbouchnutá) vypráví skutečný příběh populárního amerického komika, který ve filmu hraje sám sebe, a stala se na festivalu Sundance diváckým hitem.
(zdroj: Aerofilms)

MICHAEL SHOWALTER (1969, Princeton, New Jersey, USA)
Michael Showalter, komik, producent, scenárista a režisér, pronikl do povědomí diváků během působení v komediálním seriálu The State, jenž se vysílal v letech 1993 až 1995 na stanici MTV. Showalter ho vytvářel se stejnojmennou komediální skupinou, kterou s přáteli založil během studií na New York University. Mimo televizních rolí účinkoval kupříkladu ve filmech Léto k nepřežití (2001), Baxter (2005) nebo Policajti z Rena (2007). Je režisérem snímku Hello, My Name Is Doris (2015) se Sally Fieldovou v hlavní roli, jenž na festivalu SXSW získal Cenu diváků a byl oceněn také producentskou cenou v rámci Independent Spirit Awards. Michael v současnosti pracuje na postprodukci Léta k nepřežití: O deset let později (Netflix).
(zdroj: MFF Karlovy Vary)

 

 

Programový katalog ke stažení - 1. pololetí

 

středa 11. 1. v 19:30

PATERSON

USA, Německo, Francie 2015 / 113 min / Jim Jarmusch

Příběhem všedního života řidiče autobusu se režisér vrací ke své tvorbě 90. let.


Paterson (Adam Driver) je řidič autobusu ve stejnojmenném městečku Paterson. Každý Patersonův den je zdánlivě stejný jako ten předešlý: projíždí trasou své linky, pozoruje město ubíhající před čelním sklem a poslouchá úryvky rozhovorů. Píše básně do notýsku, jde na procházku se psem, zastaví se v baru vždy jen na jedno pivo a přichází domů za svou ženou Laurou (Golshifteh Farahani). Život Laury je pravým opakem – vše v něm se neustále mění a každý den přináší nové sny a nápady. Paterson a Laura se vzájemně milují a podporují: on jí pomáhá realizovat nejnovější plány, ona obdivuje jeho básnické nadání. Film je příběhem vítězství a porážek všedního dne a krásy, která se skrývá i v těch nejmenších detailech.

JIM JARMUSCH (1953, Akron, Ohio, USA)
Ještě než se ale rozhodl stát režisérem, absolvoval neúspěšné studium žurnalistiky a později dokonce literatury. To zakončil prodlouženým letním semestrem v Paříži, během kterého prakticky nevylezl z kina. Vzápětí se proto rozhodl podat přihlášku na prestižní filmovou školu Tisch School of the Arts v New Yorku. Své studium završil debutovým filmem Trvalá dovolená (1980). Prvním větším úspěchem ale byl až Podivnější než ráj (1984), po kterém následovaly dnes kultovní filmy jako Mimo zákon (1986), Tajuplný vlak (1989), nebo Noc na Zemi (1991). Ještě větší ovace u kri-tiků i publika sklidil Mrtvý muž (1995) s Johnnym Deppem v hlavní roli, následovaný filmem Ghost Dog - Cesta samuraje (1999) a legendárním souborem jedenácti mikropovídek Kafe a cigára (2003). Další celovečerní filmy: Zlomené květiny (2005), Hranice ovládání (2009), Přežijí jen milenci (2013).
(zdroj: Aerofilms)



středa 25. 1. v 19:30

MLHA V SRPNU

Nebel im August / Německo, Švýcarsko 2016 / 126 min / Kai Wessel

Drama chlapce, který se roku 1940 ocitne v psychiatrickém sanatoriu pro děti.


Projekce je součástí komponovaného programu k Mezinárodnímu dni památky obětí holocaustu. Filmu bude od 18:30 předcházet violoncellový koncert Jiřího Hoška a Do-miniky Weiss Hoškové. Před koncertem vystoupí žáci a absolventi ZŠ Sychrov s prog-ramem Úvahy o holocaustu.

Jižní Německo, rok 1940. Třináctiletý sirotek Ernst Loss (Ivo Pietzcker) je vzpurný a těžko přizpůsobivý chlapec a všechny náhradní rodiny a nápravná zařízení, kterými doposud prošel, jej označily jako nenapravitelného. Kvůli tomu se ocitá v psychiatrickém sanatoriu. Ernst si brzy uvědomí, že v tomto sanatoriu nejsou děti léčeny, ale pod vedením Dr. Veithausena (Sebastian Koch) postupně a potají zabíjeny pod nacistickým programem s krycím názvem T4. Ernst se rozhodne bojovat s osudem a začne pomáhat ostatním pacientům a zároveň plánovat svůj vlastní útěk. Za subtilní historické drama inspirované reálným osudem a stejnojmenným historickým románem Roberta Domese získal Kai Wessel Bavorskou filmovou cenou 2015 za nejlepší režii.
(zdroj: Bohemia Motion Pictures)

KAI WESSEL (1961, Hamburg, Německo)
Filmový a televizní režisér. Hned jeho debut Martha Jellnek (1988) byl nominován na Německou filmovou cenu. V dalších letech se věnoval především televizní tvorbě. Podílel se na natáčení několika kriminálních seriálů. V roce 1999 se podílel na vzniku 12-dílného seriálu Klemperer podle deníků židovského profesora popisujících pronásledování Židů v éře nacismu. Natočil i řadu ceněných televizních filmů např. Můj bratr idiot (2000) nebo Pochod milionů (2007). Z tvorby pro kina: Rok prvních polibků (2002), Hilda (2009).
(zdroj: Wikipedia)

 




pátek 27. 1. v 19:30 - česká premiéra filmu proběhne v rámci Evropské filmové inventury

SEKÁČ

Kosac / Chorvatsko, Slovinsko 2014 / 98 min / Zvonimir Jurić

Postarší traktorista pomůže v noci ženě v nouzi. Jeho čin má nečekané následky.


Film je součástí programu Evropské filmové inventury. Diváci v kině Vatra jej uvidí v celorepublikové premiéře. Do české distribuce vstoupí o den později.

Jedné noci dvacet let po válce za chorvatskou nezávislost dojde Mirjaně, kadeřnici z Osijeku, uprostřed polí benzín. Na cestě pro pomoc potká Iva, který pracuje zásadně v noci. Sveze jí ve svém traktoru k benzínové pumpě. Tady se od prodavače Josipa dozví, že był Ivo za znásilnění ve vězení. Mirjana přesto odmítne pumpařovu nabídku, že ji za chvíli může k autu dovézt. Nasedá zpět do Ivova traktoru a odjíždí s ním do noci. Josipovi řekne, že se za nedlouho vrátí. Když se tak nestane, Josip propadne panice a oznámí to policii. Po skončení směny na benzínce odchází na oslavu svého bratra. Pořád ale myslí na to, proč se žena nevrátila.
Režisér Zvonimir Jurić, který s Jelenou Paljan napsal i scénář filmu, natočil komorní drama, které v sobě ukrývá mnohem víc, než by se na první pohled mohlo zdát. Pro Ivův osud byl určující zločin, který spáchal. Okolí jej nikdy nepřijalo zpět a jeho život se svým způsobem podobá kraji, ve kterém žije. Ten poznamenala válka v devadesátých letech. Generace lidí, která zde válku zažila, se snaží žít za normálních okolností normální život. Válka v nich ale zůstala a neustále ovlivňuje jejich chování. I o tom je film Sekáč.
Film získal v roce 2015 několik ocenění na chorvatském mezinárodním filmovém festivalu v Pule včetně ceny Octavian za nejlepší domácí film.

ZVONIMIR JURIĆ (*1971, Osijek, Chorvatsko)
Narodil se v roce 1971 v Osijeku. V roce 1999 absolvoval na Akademii dramatických umění v Zá-hřebu v oboru filmová a televizní režie. Režisérskou kariéru zahájil několika krátkými dokumenty. Poté natočil krátkometrážní film Onaj koji će ostati neprimijećen. Dále jednu část povídkového filmu Sex piće i krvoproliće a epizodu z dalšího povídkového filmu Zagrebačke priće.
V roce 2009 natočil společně s Go-ranem Devićem válečné drama Černí (Crnci), které získalo řadu domácích i mezinárodních cen. Film, ve kterém se vypořádává s chorvatskými válečnými zločiny, poslali Chorvaté za svou zemi do klání o nominace na Oscara. V roce 2014 natočil drama Sekáč, které se rovněž stalo hlavní událostí do-mácího filmového festivalu v Pule. V roce 2015 režíroval televizní seriál Patrola na cesti, na kterém se podílel i jako scénárista.
 

 

středa 8.2. v 19:30

ODYSEA

L'odyssée / Francie 2016 / 122 min / Jérôme Salle

Výpravné životopisné drama o oceánografovi Jacquesu Cousteauovi.

Hvězdně obsazená biografie rodiny Cousteau, která před našima očima otevřela tichý svět pod mořskou hladinou. Rok 1946. Kapitán Jacques Cousteau si díky vynálezu akvalungu může pořídit vysněnou vilu u Středozemního moře. Své syny Philippa a Jeana-Michela zasvěcuje do tajů potápění a zázračného světa ticha. Zdánlivé idylické rodinné soužití naruší Jacquesova touha po dobrodružství a dobývání nesmírného prostoru pod vodní hladinou. Pro ni je ochoten obětovat vše. I vztah s citlivým Philippem. Roky poté spojuje oba muže láska k oceánům. Otec je však touží dobývat, syn chránit.

JÉROME SALLE (1967, Paříž, Francie)
Francouzský režisér a scenárista, jehož tvorba je spjatá zejména s mainstreamovou žánrovou kinematografií. Debutoval úspěšným romantickým thrillerem Hledejte Anthonyho (2005), prosadil se dvoudílnou adaptací belgického akčního komiksu Largo Winch (2008, 2011) i detektivkou Zulu (2013), v níž pracoval s hvězdnou dvojicí Orlando Bloom a Forest Whitaker. Dlouhodobě spolupracuje s hudebním skladatelem Alexandrem Desplatem. Odysea je jeho největším proj-ektem, který patřil v roce 2016 mezi nejočekávanější a komerčně nejúspěšnější snímky ve Francii.
(zdroj: Film Europe)



středa 22. 2. v 19:00

VLNA

Bolgen / Norsko 2015 / 104 min / Roar Uthaug

Katastrofický film podle skutečné události způsobené sesuvem půdy v norském fjordu.


FK speciál s úvodním slovem a besedou s Janem Klimešem - odborníkem na geologii a sesuvy.


Zkušený geolog Kristian se chystá s rodinou opustit malebné město Geiranger. Přístroje umístěné v jednom z horských masívů nad fjordem zachytí znepokojivá data. Ve chvíli, kdy se rozezní poplašné sirény, naplní se Kristianova nejhorší můra. On i jeho blízcí mají přesně 10 minut, než je zasáhne obří vlna spuštěná sesuvem půdy. Začíná souboj s časem i živly. Vlna přenáší postupy klasických amerických katastrofických filmů do malebného a drsného severského prostředí. V rodném Norsku zaznamenal film pozoruhodný kasovní úspěch, když do kin přilákal více než 800 000 diváků.

ROAR UTHAUG (1973, Lorenskog, Norsko)
Patří k severským tvůrcům, kteří se specializují na žánrovou kinematografii a uchovávají si přitom obdivuhodný rozptyl. Absolvent Norwegian Film School debutoval horským slasher hororem Ledová smrt (2006), který typické prvky žánru (skupina teenagerů, opuštěná chata v horách, maniak) přesadil úspěšně do norských reálií. Následovalo spolurežírování pohádkové fantasy o skřítcích Magické stříbro a akční fantasy Útěk (oba 2012), které je volně zasazeno do Norska 14. století. Uthaugovu zálibu ve svébytných severských variacích amerických blockbusterů nezapře ani jeho aktuální snímek Vlna, který čerpá z klasického katastrofického filmu, jak ho etabloval Hollywood v 70. letech. Jeho dalším snímkem by měla být nová adaptace akční videohry Tomb Raider s Alicii Vikander v hlavní roli (premiéra 2018).
(zdroj: Film Europe)

RNDr. JAN KLIMEŠ, Ph.D., (*1975)
vystudoval Přírodovědeckou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci a doktorát získal na katedře fyzické geografie a geoekologie Univerzity Karlovy v Praze. Dnes působí v Ústavu struktury a mechaniky hornin AV ČR, v. v. i., kde se zabývá mapováním a monitorováním sesuvů ve vybraných částech České republiky a jejich vlivu na lidskou společnost. Od roku 2003 pracuje také v Peru, kde se věnuje především hodnocení nebezpečí sesuvů v okolí inckého města Machu Picchu a v pohořích Cordillera Blanca a Negra.


středa 8. 3. v 19:30

T2 TRAINSPOTTING

V. Británie 2017 / 109 min / Danny Boyle

Hrdinové kultovního Trainspottingu se setkávají po 20 letech.

Na počátku byla příležitost...a pak přišla zrada. Uplynulo dvacet let. Mnohé se změnilo, ale stejně tak zůstalo mnohé při starém. Mark Renton (Ewan McGregor) se vrací na jediné místo, které mu kdy bylo domovem. Čekají tu na něj: Spud (Ewen Bremner), Sick Boy (Jonny Lee Miller) a Begbie (Robert Carlyle). Očekávají ho i další staří známí: smutek, ztráta, radost, pomsta, nenávist, přátelství, láska, touha, strach, výčitky, heroin, sebedestrukce a smrtelné nebezpečí, ti všichni stojí ve frontě, aby ho uvítali a společně to všichni naplno rozjeli.
(zdroj: Falcon)

DANNY BOYLE (1956, Manchester, Velká Británie)
Od roku 1982 pracoval v BBC jako producent a později i jako režisér. Jeho filmovým debutem byl Mělký hrob (1994). Celosvětový úspěch získal černou komedií Trainspotting (1996), po které se ohlásil Hollywood – výsledkem byl Extra život (1997) a Pláž (2000). Po návratu domů natočil sci-fi thriller 28 dní poté (2002), sci-fi komedii Milióny (2004), dobrodružný sci-fi thriller Sunshine (2007), všestranně úspěšný hit Milionář z chatrče (2008 – osm Oscarů včetně nejlepší režie), dobrodružné drama 127 hodin (2010), krimi Trans (2013) a životopis Steve Jobs (2015). Roku 2011 režíroval divadelní hru Frankenstein v National Theatre v Londýně. V roce 2012 byl hlavním režisérem zahájení letních Olympijských her v Londýně.
(zdroj: CSFD.cz)


středa 22. 3. v 19:30

VIVA

Irsko, Kuba 2015 / 100 min / Paddy Breathnach

Dojemné drama o sbližování agresivního otce a citlivého syna na předměstí Havany.


Mladý Jesus pracuje jako kadeřník v nočním travesty klubu v Havaně a sní o tom, že se jednou stane hvězdou. Díky svému učiteli se mu podaří udělat konkurz a dostane první šanci na pódiu, pak se ale zjeví jeho léta nepřítomný otec - bývalý boxer, dnes agresivní alkoholik , a všechny Jesusovy naděje zmaří. Jejich vzájemné představy o životě nemůžou být rozdílnější a tvrdě se střetnou. Jen pozvolna nacházejí otec a syn vhled do světa toho druhého. Citlivý příběh o hledání vlastní identity a touze po rodině vyniká zejména výkonem Héctora Mediny v hlavní roli. Film natočený v irsko-kubánské koprodukci reprezentoval Irsko v nominacích na Oscara.
(zdroj: Artcam)

PADDY BREATHNACH (1964, Dublin, Irsko)
Filmový režisér a producent. Jeho první film Alisa (1994) vyhrál soutěž prvních a druhých snímků na festivalu v San Sebstianu. S druhým filmem Byl jsem dole (1997) vyhrál cenu za režii tamtéž a také v Thessaloniki a Bogotě. Jeho komedie Dohola (2001) a Man About Dog (2004) patřily k nej-úspěšnějším irským nezávislým filmům. Následovaly už hůře přijaté horory Houbičky (2007) a Freakdog (2008). Filmem Viva se vrací ke svým festivalovým úspěchům.
(zdroj: Festivalscope.com)


středa 5. 4. v 19:30

JE TO JEN KONEC SVĚTA

Juste la fin du monde / Francie, Kanada 2016 / 91 min / Xavier Dolan

Drama mladého dramatika, který se po 12 letech vrací domů oznámit, že umírá.

Mladý úspěšný dramatik se po 12 letech prožitých ve velkoměstě vrací domů za rodinou, aby oznámil svou blížící se smrt. Svět kosmopolitního muže je však členům rodiny příliš vzdálený a nepředstavitelný, než aby mohlo dojít ke smíření a naplňujícímu prožití posledních společných chvil. Film mladého kanadského režiséra Xaviera Dolana si z festivalu v Cannes odnesl Velkou cenu poroty. Svébytný Dolanův režijní styl doplňuje hvězdné herecké obsazení současné francouzské špičky – Marion Cotillard, Vincenta Cassela nebo Léy Seydoux.

XAVIER DOLAN (1989, Quebec, Kanada)
Od svých čtyř let účinkoval jako dětský herec v televizi i filmu. Velkou pozornost vzbudil již svým režijním debutem Zabil jsem svou matku, který dokončil v pouhých 20 letech. Snímek získal tři ceny na festivalu v Cannes v sekci Quinzaine des Réalisateurs a reprezentoval Kanadu na Oscarech. Velkého ohlasu na festivalech v Cannes a Benátkách dosáhly i jeho další snímky – Imáginární lásky (2010), Laurence Anyways (2012), Tom na farmě (2013) a Mami! (2014), za nějž v Cannes obdržel cenu poroty. V současné době natáčí svůj první anglicky mluvený film The Death and Life of John F. Donovan, na kterém spolupracuje s Jessicou Chastain, Natalie Portman, Nicholasem Houltem,Kitem Harringtonem a Susan Sarandon.
(zdroj: Aerofilms)


pátek až neděle 21.–23. 4.

VSETÍNSKÝ FILMOVÝ MARATON

Nový slovinský film / František Čáp ve slovinském filmu


V roce 2009 jsme se v rámci Vsetínského filmové maratonu (tehdy ještě Letního filmového maratonu) poprvé pustili do zkoumání kinematografií zemí bývalé Jugoslávie. Tehdy jsme ještě netušili, jak trvalou tradici vytváříme. Od té doby jsme představili aktuální kinematografie všech šesti ex-jugoslávských republik, vzniklých v první polovině 90. let minulého století. Protože jsou tyto kinematografie poměrně bohaté a nesmírně zajímavé, jedeme v této chvíli již druhé kolo. Po Makedonii, ke které jsme se podruhé vrátili v roce 2015 nás letos čeká druhé slovinské zastavení.
V roce 2009 jsme připravili průřez slovinskou kinematografií začínající již v hluboké jugoslávské minulosti (promítli jsme např. ceněný snímek Ples v dešti Boštjana Hladnika z roku 1961). Z tehdejší aktuální slovinské kinematografie jsme uvedli 6 filmů a zastavili jsme se v roce 2007. Letošní přehlídka bude na tu minulou navazovat, takže se můžete těšit na kolekci filmů z let 2008 až 2017. V rámci ní chceme udělat miniprofil režiséra Damjana Kozoleho (v českých kinech běžel před deseti lety jeho snímek Náhradní díly), kterého jsme na festival také pozvali.
Kromě žánrově pestré směsice novějších slovinských filmů chystáme malou retrospektivu filmů českého režiséra Františka Čápa. Ten svou kariéru zahájil za Protektorátu a má na kontě řadu veleúspěšných filmů jako např. adaptaci Babičky, filmy Mlha na blatech, Noční motýl, Děvčica z Beskyd, Muži bez křídel atd. Po nástupu komunistů k moci František Čáp emigroval a po krátkém intermezzu, kdy natáčel filmy v Západním Německu se natrvalo usadil v Jugoslávii, konkrétně ve Slovinsku, kde se stal průkopníkem slovinské kinematografie. A právě na toto období jeho tvorby se soustředíme.
Jiří Fiala



středa 3. 5. v 19:30

NEJŠŤASTNĚJŠÍ DEN V ŽIVOTĚ OLLIHO MÄKIHO

Hymyilevä mies / Finsko, Švédsko, Německo 2016 / 92 min / Juho Kuosmanen

Životní zápas amatérského šampióna v boxu roku 1962 – sportovní drama.


Finsko 1962. Pětadvacetiletý Olli Mäki, evropský amatérský šampion v boxu, se chystá na životní zápas o titul mistra světa, vůbec první v jeho rodné zemi. Skromný bojovník je náhle celebritou, celá země žije prostřednictvím sportovce sen o velkém vítězství. Olli je pod tlakem médií i ambiciózního trenéra Elise, zároveň však potkává půvabnou Raiju a něco speciálního se rodí. S pokorou a jemným humorem vypráví Kuosmanen nevšední příběh muže, který se bez okázalých gest proboxoval k nejšťastnějšímu okamžiku svého života. Nostalgie nepatří do filmařova slovníku, navzdory zasazení do časů před půlstoletím působí jeho netypický příspěvek k žánru boxerských filmů svěžím a moderním dojmem. Skutečný Olli Mäki byl proslulý tím, že se zdráhal své soupeře porážet KO v okamžiku, kdy už měl zápas vyhraný.

JUHO KUOSMANEN (1979, Kokkola, Finsko)
Dokončil v roce 2014 filmovou školu ELO na Aaltově univerzitě v Helsinkách. Jeho krátké snímky získaly řadu cen, mimo jiné v canneské sekci Cinéfondation či v Locarnu. Za studií se věnoval i di-vadelní režii a herectví, úzce spolupracoval s avantgardním operním ansámblem West Coast Kokkola Opera. S celovečerním debutem Nejšťastnější den v životě Olliho Mäkiho zvítězil v sou-těžní sekci Un Certain Regard letošního festivalu v Cannes.
(zdroj: MFF Karlovy Vary)


středa 17. 5. v 19:30

KRÁSNÉ DNY V ARANJUEZ (3D)

Les Beaux Jours d'Aranjuez / Francie, Německo, Portugalsko 2016 / 97 min / Wim Wenders

Konverzační drama muže, ženy a spisovatele, který o nich píše.


Krásný letní den. Zahrada. Terasa. Muž a žena sedí u stolu pod stromy, okolo nich proudí lehký, letní vánek. V nekonečné dáli, za rozlehlou plání, se rýsuje silueta Paříže. Rozhovor začíná. Mezi ženou a mužem křižují otázky i odpovědi. O sexuálních zkušenostech, o dětství a vzpomínkách, o podstatě léta, o rozdílech mezi mužem a ženou, mezi ženskou perspektivou a mužským vnímáním. V domě přiléhajícím k terase sedí spisovatel představující si tento dialog a píše. Nebo je to naopak? Je možné, že mu ve skutečnosti dvojice z terasy diktuje tento dlouhý, závěrečný rozhovor mezi mužem a ženou a Nick Cave mu k tomu hraje na piano? Wim Wenders natočil tento komorní příběh podle divadelní hry svého přítele, dramatika Petera Handkeho, jejíž podtitul zní „Letní dialog,“ ale spíše je to souboj mezi mužem a ženou, který se skrývá pod slupkou slovní hry na otázky a odpovědi, jež má jedno hlavní pravidlo a to bezpodmínečnou poctivost. Film je ve 3D verzi.
(zdroj: Cinemart)

WIM WENDERS (1945, Düsselforf, Německo)
Jedna z největších žijících osobností evropského filmu. V letech 1964-65 studoval medicínu a filosofii. V letech 1966-67 studoval malířství v Paříži. V letech 1967-70 studoval na Vysoké filmové a televizní škole v Mnichově. V roce 1975 založil v Berlíně produkční společnost Road Movies. V roce 1982 získal za Stav věcí Zlatého lva na MFF v Benátkách. V roce 1989 mu udělili čestný doktorát na pařížské Sorbonně a o 2 roky později se stal prezidentem Evropské filmové akademie. Vybraná filmografie: Léto ve Městě (1970), Alice ve městech (1974), Nebe nad Berlínem (1987), Lisabonský příběh (1994), Buena Vista Social Club (1999), Nechoď klepat na dveře (2005), Pina (2011).
(zdroj: CSFD.cz)


středa 31. 5. v 19:30

SATISFAKCE 1720

Tordenskjold & Kold / Dánsko 2016 / 98 min / Henrik Ruben Genz

Historická komedie o slavném dánském vojevůdci 18. století Peteru Wesselovi.


Dánský kontradmirál Peter Wessel Tordenskjold je hrdinou Velké severní války. Ta začala v roce 1700, trvala přes dvacet let, skončila porážkou Švédska a podpisem Nystadského míru. Slavný vojevůdce, kterému ještě nebylo ani třicet let, tím ztratil smysl svého dosavadního života a nový zatím nenalezl. Není se až tak co divit, protože jej marně hledá hlavně pod sukněmi dívek a na dnech džbánků, lahví a sklenic. To, že je tento pohledný muž slavným válečným hrdinou, mu cestu do cizích postelí i k alkoholu hodně usnadňuje. Válečný hrdina, který se svým životním stylem podobá dnešním rockovým hvězdám, má ale před sebou poslední souboj, jehož konec je dodnes opředen mnoha legendami, mýty i konspiracemi. Natáčení filmu Satisfakce 1720 probíhalo v Čes-ké republice, tvůrcům učarovaly lokace v Praze, Kroměříži, Jaroměři, Rájci-Jestřebí, Ploskovicích, Roudnici nad Labem a Konopišti. V některých rolích se uplatnili i čeští herci.
(zdroj: Cinemart)

HENRIK RUBEN GENZ (1959, Gram, Dánsko)
Absolvoval katedru režie na Dánské filmové škole v Kodani (1995). Světu dal o sobě vědět již svým krátkým filmem Bror, min bror (1998), jenž mu vynesl nominaci na Oscara a ocenění z Ber-linale. Jeho první celovečerní snímek Někdo jako Hodder (2003) zaujal poroty mnoha festivalů. Za film Číňan (2005), získal Cenu ekumenické poroty a Cenu FIPRESCI v Karlových Varech. S nás-ledujícím filmem Ukrutně šťastni (2008) se stal držitelem Křišťálového glóbu za nejlepší film. Zaujal i jeho další snímek Nerada ruším (2012). Henrik Ruben Genz, vždy zkoušející různé filmové žánry, je rovněž podepsán pod režií řady úspěšných dánských televizních seriálů, např: Zločin (2007) nebo Vláda (2013).
(zdroj: MFF Karlovy Vary)


středa 14. 6. v 19:30

ŠÍLENĚ ŠŤASTNÁ

La pazza gioia / Itálie, Francie 2016 / 116 min / Paolo Virzi

Road-movie komedie o dvou ženách na útěku z blázince.


Beatrice je upovídaná bájivá lhářka a samozvaná miliardářka, která ráda věří tomu, že se zná se všemi důležitými lidmi. Donatella je oproti tomu potetovaná zamlklá introvertka, která v sobě skrývá tíživé tajemství. Obě ženy jsou pacientkami v moderní, ale střežené psychiatrické klinice
a postupně se mezi nimi vyvine silné přátelství. Společně pak z léčebny utečou a snaží se ve světě venku během své bláznivé cesty najít štěstí, které obě ztratily… Italské drama s ko-mediálními prvky Šíleně šťastná vypráví o pevném poutu mezi dvěma ženami, které se k sobě přimknou v nelehkém životním období. Režisér Paolo Virzi, jenž se společně s Francescou Archibugi podílel také na scénáři, zde vykreslil dvě ztroskotankyně, které nemají – kromě sebe navzájem – nikoho blízkého.
(zdroj: AČFK)

PAOLO VIRZI (1964, Livorno, Itálie)
Psal zpočátku scénáře pro jiné režiséry, až roku 1994 debutoval filmem Krásný život, po němž následovala účast na kolektivním snímku Intolerance a v roce 1996 film Srpnové prázdniny. Jeho smysl pro spojení komična se sociální kritikou našel uplatnění ve filmu Ovosodo (1997) nazvaném podle chudé čtvrti Livorna, kde se odehrává příběh nesnadného dospívání, vyznamenaný v Be-nátkách Zvláštní cenou poroty. Z dalších filmů: Polibky a objetí (1999), Jmenuji se Tanino (2002), Kateřina jde do města (2003), Napoleon a já (2006), Celý život před sebou (2008), První krásná věc (2010), Každý boží den (2012), Lidský kapitál (2013).
(zdroj: MFF Karlovy Vary)


 

úvodní stránka